Inchirieri macarale

Inchirieri macarale la cele mai bune preturi doar in acest sezon. Va asteptam!

O macara este un tip de masina, in general echipata cu o franghie de ridicare, franghii sau lanturi de sarma si role, care pot fi utilizate atat pentru a ridica si a cobori materiale, cat si pentru a le misca orizontal. Se foloseste in principal pentru ridicarea obiectelor grele si transportul acestora in alte locuri. Dispozitivul utilizeaza una sau mai multe masini simple pentru a crea avantaje mecanice si, astfel, pentru a deplasa incarcaturi dincolo de capacitatea normala a unui om. Macaralele sunt utilizate in mod obisnuit in industria de transport pentru incarcarea si descarcarea de marfuri, in industria constructiilor pentru miscarea materialelor si in industria prelucratoare pentru asamblarea echipamentelor grele.

 

Primele macarale pentru constructii cunoscute au fost inventate de grecii antici si au fost alimentate de oameni sau animale de povara, cum ar fi magari. Aceste macarale au fost folosite pentru constructia de cladiri inalte. Macaralele mai mari au fost dezvoltate mai tarziu, permitand ridicarea greutatilor mai grele. In Evul Mediu timpuriu, au fost introduse macarale portuare pentru a incarca si a descarca navele si a  ajuta la constructie - unele au fost construite in turnuri de piatra pentru o rezistenta sporita si stabilitate. Cele mai vechi macarale au fost construite din lemn, dar fonta, fierul si otelul le-au inlocuit odata cu venirea Revolutiei Industriale.

 

Timp de mai multe secole, puterea a fost alimentata de efortul fizic al oamenilor sau al animalelor, desi ridicarea utilizand morile de apa si morile de vant ar putea fi condusa de puterea naturala exploatata. Prima putere "mecanica" a fost furnizata de motoarele cu aburi, cea mai veche macara cu abur fiind introdusa in secolul al XVIII-lea sau al XIX-lea, multe dintre ele ramanand in uz pana la sfarsitul secolului al XX-lea. Macaralele moderne utilizeaza, de obicei, motoare cu combustie interna sau motoare electrice si sisteme hidraulice pentru a oferi o capacitate de ridicare mult mai mare decat era posibil anterior, desi macaralele manuale sunt inca utilizate acolo unde furnizarea de energie ar fi neeconomica.

 Inchirieri macarale sfaturi

Macaralele exista intr-o varietate enorma de forme - fiecare adaptata unei anumite utilizari. Dimensiunile variaza de la cele mai mici macarale, utilizate in interiorul atelierelor, pana la cele mai inalte macarale turn utilizate pentru construirea de cladiri inalte. Mini-macarale sunt, de asemenea, utilizate pentru construirea de cladiri inalte, pentru a facilita constructiile prin atingerea spatiilor stramte. In cele din urma, gasim macarale plutitoare mai mari, utilizate in general pentru a construi platforme petroliere si nave scufundate de salvare.

 

Unele masini de ridicare nu se incadreaza strict in definitia de mai sus a unei macarale, dar sunt in general cunoscute tot ca macarale, cum ar fi macaralele de stivuitor si macaralele de incarcare.

Macaraua pentru ridicarea incarcaturii grele a fost inventata de grecii antici la sfarsitul secolului al VI-lea i.Hr.  Dosarul arheologic arata ca nu mai tarziu de anul 515 i.H., bratele distinctive pentru clesti de ridicare incep sa apara pe blocuri de piatra din temple grecesti. Deoarece aceste orificii indica utilizarea unui dispozitiv de ridicare si intrucat ele se gasesc fie deasupra centrului de greutate al blocului, fie in perechi echidistante de la un punct deasupra centrului de greutate, ele sunt considerate de arheologi drept dovezi necesare pentru existenta macaralei.

 

Introducerea troliului si a dispozitivului de ridicare a scripetelor conduce in curand la inlocuirea rampelor pe scara larga ca principal mijloc de miscare verticala. In urmatorii 200 de ani, constructiile grecesti au inregistrat o reducere accentuata a greutatii manipulate, deoarece noua tehnica de ridicare a facut ca mai multe pietre mai mici sa fie mai practice decat cele mai mari. Spre deosebire de perioada arhaica, cu tendinta de a creste mereu dimensiunile blocurilor, templele grecesti ale epocii clasice, cum ar fi Partenonul, au avut in mod invariabil blocuri de piatra care cantaresc nu mai putin de 15-20 de tone. De asemenea, practica ridicarii coloanelor monolitice mari a fost abandonata in favoarea utilizarii mai multor bucati de coloane.

 

Desi circumstantele exacte ale trecerii de la rampa la tehnologia macaralelor raman neclare, s-a sustinut ca conditiile sociale si politice volatile ale Greciei erau mai potrivite pentru angajarea unor mici echipe de constructie profesionale decat a unor utilaje mari de munca necalificata, facand macaraua preferabila pentru polisul grecesc fata rampa care consuma mai multa forta de munca, si care fusese o norma in societatile autocratice din Egipt sau Asiria.

 

Prima dovada literara fara echivoc pentru existenta sistemului de scripeti compusi apare in Problemele mecanice  atribuite lui Aristotel (384-322 i.Hr.), dar probabil sunt compuse la o data usor mai tarzie. In acelasi timp, dimensiunile blocurilor de la templele grecesti au inceput sa se potriveasca din nou cu predecesoarele lor arhaici, indicand ca cel mai sofisticat scripete compus trebuie sa-si gaseasca drumul spre locurile de constructie grecesti.