Stivuitoarele telescopice sunt ca si camioanele cu un brat telescopic extensibil. Macaralele telescopice timpurii se ridicau pe o singura directie si nu se roteau. Totusi, cativa producatori au creat manipulatoare telescopice care se rotesc 360 de grade printr-o placa turnanta si aceste masini arata aproape identic cu macaraua de teren. Aceste modele noi de manipulare telescopica / macara de 360 de grade au decapare sau picioare de stabilizare care trebuie coborate inainte de ridicare; totusi, designul lor a fost simplificat, astfel incat acestea sa poata fi utilizate mai rapid. Aceste masini sunt adesea utilizate pentru a manipula paleti de caramizi si pentru a instala diverse lucruri pe santiere de constructie si au preluat o mare parte din munca pentru macarale mici. Multe dintre fortele armate ale lumii au achizitionat stivuitoare telescopice, iar unele dintre acestea sunt cele mai scumpe, cu mai multe rotatii. Capacitatea lor off-road si versatilitatea lor pe santier pentru a descarca paleti cu furci sau a ridica ca o macara le fac o piesa valoroasa.

Inchirieri macarale pret - sfaturi utile

O macara de cale ferata are roti cu flanse este folosita pentru utilizarea pe calea ferata. Cea mai simpla forma este o macara montata pe o platforma. Dispozitivele mai performante sunt construite in scopuri diverse. Diferite tipuri de macarale sunt utilizate pentru lucrari de intretinere, operatiuni de recuperare si incarcare de marfuri in santierele de marfuri si in instalatiile de manipulare a resturilor.

Macara aeriana

Macaralele aeriene sunt de obicei, elicoptere concepute pentru a ridica incarcaturi mari. Elicopterele sunt capabile sa calatoreasca si sa se ridice in zone greu accesibile prin macarale conventionale. Macaralele elicopter sunt utilizate cel mai frecvent pentru a ridica unitatile / incarcaturile in centrele comerciale si in bazinele mari. Ele pot ridica orice respecta capacitatea lor de ridicare (masini, barci, piscine etc.). De asemenea, acestea pot face fata dezastrelor naturale pentru curatare, iar in timpul incendiilor pot sa transporte niste cantitati  uriase de apa pentru a stinge incendiile.

 

Schimband mobilitatea pentru capacitatea de a transporta sarcini mai mari si a ajunge la inaltimi mai mari datorita unei stabilitati sporite, aceste tipuri de macarale se caracterizeaza prin faptul ca structura lor principala nu se misca in timpul perioadei de utilizare. Cu toate acestea, multe pot fi inca asamblate si dezasamblate. Structurile sunt, in principiu, fixate intr-un singur loc.

 

Macaralele turn sunt o forma moderna de macara de echilibru care consta in aceleasi parti de baza. Fixate la sol pe o placa de beton (si uneori atasate la laturile structurilor), macaralele turn ofera adesea cea mai buna combinatie de inaltime si capacitate de ridicare si sunt utilizate in constructia de cladiri inalte. Baza este apoi atasata la catargul care da macaralei inaltimea sa. In plus, catargul este atasat la unitatea de rotire (angrenaj si motor) care permite rotirea macaralei. Pe partea superioara a unitatii de invartire exista trei parti principale, care sunt: bratul orizontal lung (bratul de lucru), contra-bratul mai scurt si cabina operatorului.

 

Cabina cu macara turn

 

Bobina orizontala lunga este partea macaralei care transporta incarcatura. Contra-bratul poarta o contragreutate, de obicei blocuri de beton, in timp ce bratul suspenda incarcatura catre si de la centrul macaralei. Operatorul macaralei se afla fie intr-o cabina din partea superioara a turnului, fie comanda macaraua cu ajutorul telecomenzii radio de la sol. In primul caz cabina operatorului este cel mai adesea localizata in partea de sus a turnului atasata la platoul de turnare, dar poate fi montata pe brat sau partial in josul turnului. Carligul de ridicare este operat de operatorul macaralei utilizand motoare electrice pentru a manipula cablurile din sarma printr-un sistem de role. Carligul este amplasat pe bratul orizontal lung pentru a ridica sarcina care contine si motorul.

 

O macara turn se roteste pe axa sa inainte de a cobori carligul de ridicare.

In scopul de a prinde si de a debloca incarcaturile, operatorul lucreaza de obicei impreuna cu un semnalizator (cunoscut ca "dogger", "rigger" sau "swamper"). Acestea sunt cele mai multe ori in contact radio, si folosesc intotdeauna semnale de mana. Rangerul directioneaza programul de ascensoare pentru macara si este responsabil pentru siguranta incarcaturii.