Un stivuitor electric de tip Sit Down Rider, echipat cu un ansamblu special de sasiu este foarte des folosit. Catargul este capabil sa se roteasca la 90 de grade, iar furcile sa poata avansa ca pe un mecanism de actionare, pentru a alege paletii plini. Deoarece stivuitorul nu trebuie sa se intoarca, culoarul poate fi extrem de ingust si, daca este instalata o conducta de sarma in podeaua cladirii, masina poate functiona pe cont propriu.
Bratul de pe acest tip de masina tinde sa fie foarte mare. Cu cat sunt mai mari rafturile care pot fi instalati paletii, cu atat este mai mare forta de ridicare pe care o solicita depozitarea. Acest tip de sistem de stocare este popular in orase unde preturile terenurilor sunt cu adevarat ridicate, deoarece prin construirea rafturilor de pana la trei ori mai mari decat in mod normal si folosind aceste masini, este posibil sa stocati o cantitate incredibila de material in ceea ce pare a fi un spatiu mic.
Carucior de ridicare pentru spatii foarte inguste - functioneaza cu un tip contragreutate Picking Truck similar cu camionul cu ghidaj foarte ingust, cu exceptia faptului ca operatorul si comenzile cu care acesta opereaza masina sunt intr-o cusca sudata de catarg. Operatorul poarta un sistem de fixare pentru a-l proteja impotriva caderilor. In caz contrar, descrierea este aceeasi ca si la stivuitorul anterior mentionat doar ca acesta intra in spatii mult mai inguste.
Stivuitor montat pe sasiu / incarcator de stivuitor - vine cu pozitia centrala de control. De obicei are un motor cu ardere interna. Motoarele sunt aproape intotdeauna diesel, dar uneori functioneaza cu kerosen si, uneori, utilizeaza injectia de propan ca un impuls electric. Unele unitati vechi au aprinderea prin comprimare in doi timpi, cele mai multe fiind cu aprinderea prin comprimare in patru timpi (comuna). Motoarele din America de Nord vin cu sisteme avansate de control al emisiilor. Stivuitoarele construite in tari precum Iranul sau Rusia nu vor avea in mod normal sisteme de control al emisiilor.